VOP
VŠEOBECNÉ PODMÍNKY pro poskytování ubytovacích služeb a služeb s tím
spojených
Tyto všeobecné podmínky (dále jen VOP) hotelu Benica***, nacházejícího se na adrese
Ke Stadionu 2045, 256 01 Benešov
(dále jen hotel), upravují vzájemný smluvní vztah mezi provozovatelem hotelu společností
Benica s.r.o., IČO: 262 12 129, se sídlem: Ke Stadionu 2045, 256 01 Benešov, DIČ CZ262 12 129,
společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 80133,
adresa pro doručování elektronické pošty: recepce@benica.cz, telefonní číslo: 737 797 213 a
fyzickou nebo právnickou osobou jako ubytovaným v hotelu (dále jen ubytovaný).
Na základě uzavřené smlouvy o ubytování (dále jen smlouva) ubytovatel poskytuje
ubytovanému přechodně ubytování (právo užívat ubytovací prostor v hotelu) na ujednanou
dobu za sjednanou cenu ubytování a za poskytnuté služby spojené s ubytováním. Je-li
smluvní stranou na straně ubytovaného spotřebitel, vztahy neupravené těmito VOP se řídí
zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem (zejména ustanoveními §§ 2326 až 2331)
(dále jen OZ) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších
předpisů.
Ustanovení těchto VOP platí, pokud smluvní strany písemně nesjednají ve smlouvě jinak.
Tyto VOP jsou volně dostupné na internetových stránkách hotelu.
I. INFORMAČNÍ POVINNOST
1. Ustanovení těchto VOP obsahují povinné informace vyžadované ustanovením § 1811
odst. 2 a § 1820 odst. 1 OZ a tvoří nedílnou součást každé jednotlivě uzavírané
smlouvy.
2. Ubytovatel odpovídá za zabezpečení zveřejněného věcného obsahu internetových
stránek hotelu a současně za zajištění uložených dat a údajů nezbytnými
bezpečnostními opatřeními. Ubytovatel současně prohlašuje, že data zveřejněná
na internetových stránkách hotelu splňují obecné požadavky na kompatibilitu s
hardwarem i softwarem každého běžného uživatele internetu.
3. Náklady související s návštěvou a prohlížením internetových stránek hotelu nese
ubytovaný, a to na základě smlouvy uzavřené s jeho poskytovatelem internetového
připojení dle jím zvoleného tarifu či sazby.
II. OBJEDNÁVKA POBYTU, VZNIK SMLUVNÍHO VZTAHU
1. Ubytovaný si objednává pobyt v hotelu písemnou formou – poštou, e-mailem, nebo
vyplněním a odesláním elektronického rezervačního formuláře na webových stránkách
www.benica.cz, nebo telefonicky anebo osobně.
2. Podstatné náležitosti zakládající řádně vystavenou objednávku nebo požadavek na
rezervaci jsou:
· Jméno a příjemní ubytovaného, den a místo narození, adresa trvalého bydliště a
kontakt (telefon, e-mail); v případě právnických osob či fyzických osob podnikajících
obchodní firma, IČO, DIČ, sídlo
· Identifikace osoby (nebo osob), které má být služba poskytnuta – uvedení jména a
věku (neuvede-li ubytovaný v objednávce jinou osobu, které má být služba
poskytnuta, považuje se za tuto osobu ubytovaný) dále termín pobytu a kategorie
ubytování a způsob úhrady cen služeb.
3. Jakákoli objednávka, a to bez ohledu na její označení (např. rezervace apod.) se stává
závaznou okamžikem jejího písemného (e-mailového) potvrzení ubytovatelem na
adresu zákazníka, pokud z potvrzení ubytovatele nevyplývá jiná podmínka závaznosti
objednávky, např. zaplacení zálohy.
4. Potvrzením objednávky ubytovatelem vzniká mezi ubytovaným a ubytovatelem
smluvní vztah. Ubytovatel se zavazuje zabezpečit ubytovanému služby v potvrzeném
rozsahu, času a kvalitě a ubytovaný se zavazuje zaplatit ubytovateli smluvenou cenu
služeb, případně zaplatit ubytovateli stornovací poplatek v případě, že svou závaznou
rezervaci zruší nebo jí využije jen zčásti. Podmínky smluvního vztahu platí pro
všechny osoby uvedené v objednávce, kterou ubytovaný podal a ubytovatel potvrdil.
5. V případě, že objednávka učiněná ubytovaným je neurčitá nebo neobsahuje všechny
potřebné údaje či v případě jakýchkoliv požadavků ubytovatele souvisejících s
objednávkou, je ubytovaný povinen svou objednávku na základě výzvy
ubytovatele neprodleně doplnit. Pokud ubytovaný ve stanovené lhůtě na požadavky
ubytovatele bezprostředně nereaguje, a to ani do 3 dnů, považuje se objednávka za
nepřijatou a tato nebude předmětem dalšího vyřizování.
6. Při závazné objednávce může ubytovatel po ubytovaném požadovat předem složení
zálohy ve výši 10% až 100% celkové ceny, přičemž zálohu může ubytovatel
požadovat kdykoliv, případně může na úhradu zálohy vázat závaznost objednávky
a/nebo její zrušení.
7. Povinnost uhradit zálohu může být na základě dohody s ubytovatelem nahrazena
poskytnutím údajů platební karty (typ, vydavatel karty, držitel/majitel, datum expirace,
číslo karty, bezpečnostní kód karty), které jsou potřebné pro provedení předautorizace
karty ve výši předpokládané ceny objednaných služeb.
8. V případě nesplnění podmínek pro závaznou objednávku je ubytovatel oprávněn
objednávku jednostranně zrušit a informovat o této skutečnosti ubytovaného.
III. PRÁVA A POVINNOSTI UBYTOVANÉHO
1. Uzavřením smlouvy o ubytování vzniká ubytovanému právo na běžné užívání
vyhrazených ubytovacích prostor a zařízení hotelu, které mohou hosté hotelu běžně a
bez zvláštních podmínek používat, a na běžnou obsluhu a služby spojené s
ubytováním v hotelu. Ubytovaný musí svá práva uplatňovat v souladu s případnými
hotelovými směrnicemi anebo předpisy pro hosty (ubytovací řád), vydanými
ubytovatelem.
2. Ubytovaný je povinen dodržovat Ubytovací řád hotelu. Ubytovaný je povinen užívat
ubytovací prostor, jakož i společné prostory hotelu a přijímat služby s ubytováním
spojené řádně a tak, aby ubytovateli nevznikala škoda.
3. Bez výslovného písemného souhlasu ubytovatele nesmí ubytovaný v ubytovacím
prostoru či kdekoliv v hotelu provádět jakékoliv změny ani stěhovat či přemísťovat
nábytek či jakékoliv vybavení hotelu. Poruší-li ubytovaný tento zákaz je povinen tuto
nedovolenou změnu okamžitě odstranit, nejpozději však při skončení ubytování.
4. Ubytovaný nesmí zřídit bez výslovného písemného souhlasu ubytovatele užívací
právo k ubytovacímu prostoru třetí osobě. Porušení této povinnosti ubytovaného se
považuje za hrubé porušení povinností ubytovaného, vyplývajících z
uzavřené smlouvy.
5. Ubytovaný má právo reklamovat případné nedostatky ubytovatelem poskytovaných
služeb. Reklamaci je ubytovaný povinen uplatnit u ubytovatele písemně bez
zbytečného odkladu, nejpozději do jednoho pracovního dne od zjištění nedostatků
a tak, aby mohla být zjednána náprava, pokud možno na místě samém (tj. v hotelu).
Uplatnění na místě umožní odstranění vady okamžitě, zatímco s odstupem času se
ztěžuje průkaznost i objektivnost posouzení a řádného vyřízení reklamace. Reklamace
musí být natolik konkrétní, aby z ní bylo možno jednoznačně určit charakter
reklamovaných nedostatků, okolnosti jejich zjištění a jejich projevu. Ubytovaný nemá
právo na úhradu žádných nákladů spojených s uplatněním reklamace. Ubytovatel
vyřídí přijatou reklamaci ve lhůtě odpovídající charakteru vytknutého nedostatku. Běh
lhůty pro vyřízení reklamace se pozastavuje na dobu, po kterou ubytovaný neposkytl
ubytovateli potřebnou součinnost k vyřízení reklamace.
6. Ubytovaný zodpovídá ubytovateli za jakoukoli škodu, kterou způsobí úmyslně či
neúmyslně v prostorách hotelu a jeho bezprostředním okolí on sám, a/nebo osoby s
ním ubytované či zvířata, nebo host jiné osoby, které s vědomím nebo podle vůle
ubytovaného využívají služeb hotelu. Ubytovaný je povinen vzniklou škodu
ubytovateli neprodleně nahlásit a tuto mu v plném rozsahu nahradit.
7. Ubytovaný má právo kdykoliv před zahájením pobytu zrušit potvrzenou rezervaci či
objednávku (vypovědět uzavřenou smlouvu) či předčasně ukončit ubytování za
předpokladu dodržení stornovacích podmínek, uvedených v těchto VOP.
8. Ubytovaný je povinen nejpozději v okamžiku odjezdu zaplatit dohodnutou cenu za
poskytnuté služby včetně případných dalších nákladů, které vznikly z důvodu
zvláštních služeb, které požadoval on sám nebo hosté, kteří ho doprovázejí,
včetně zákonné daně z přidané hodnoty.
IV. PRÁVA A POVINNOSTI UBYTOVATELE
1. Ubytovatel je povinen poskytnout ubytovanému důležité informace k pobytu a
nástupu na pobyt v hotelu. Při závazné rezervaci nebo potvrzené objednávce
zabezpečit ubytovanému služby v potvrzeném rozsahu a kvalitě.
2. Ubytovatel může ubytovanému resp. hostům poskytnout adekvátní náhradní ubytování
(stejné kvality), pokud to bude pro ubytovaného jako smluvního partnera přijatelné,
zvláště pokud bude rozdíl v ubytování zanedbatelný a věcně odůvodněný. Věcně
odůvodněným se rozumí stav, kdy se prostory hotelu staly nepoužitelnými, kdy si již
ubytovaní hosté prodlouží pobyt, nebo kdy byl proveden nadměrný počet rezervací
nebo jiná důležitá provozní opatření podmiňující tento krok. Případné vícenáklady na
náhradní ubytování jdou k tíži ubytovatele.
3. Ubytovateli přísluší právo své služby kdykoliv vyúčtovat, resp. je vyúčtovávat
průběžně.
4. V případě odstoupení od potvrzené objednávky pobytu/závazné rezervace ze strany
ubytovaného je ubytovatel povinen vyplatit nejpozději do 14-ti dnů po písemném
obdržení storna zaplacenou zálohu na pobyt. Avšak pokud vznikne ubytovateli nárok
na stornovací poplatky, vyplatí ubytovatel ubytovanému rozdíl mezi již zaplacenou
zálohou a příslušnými stornovacími poplatky. V případě závazné rezervace pomocí
poskytnutí dat platební karty pro provedení předautorizace je ubytovatel oprávněn si
storno poplatky zinkasovat z účtu ubytovaného.
V. CENA SLUŽEB
1. Ceny služeb poskytovaných ubytovatelem v hotelu jsou uvedeny v aktuálním ceníku,
v aktuálních pobytových balíčcích, na internetových stránkách – www.benica.cz, v
prospektech a na hotelových internetových portálech.
2. V cenách služeb není zahrnut poplatek (ubytovací, rekreační, atd.), který se vybírá ve
výši stanovené obecně závaznou vyhláškou obce.
VI. PLATEBNÍ PODMÍNKY
1. Pokud není v potvrzení objednávky ubytovatelem uveden jiný termín, musí být záloha
objednaných služeb uhrazena do dvou pracovních dnů od potvrzení objednávky,
nejpozději však dva dny před počátkem čerpání služeb v hotelu ze
strany ubytovaného. V případě nedodržení termínu úhrady zálohy objednaných služeb
ze strany ubytovaného se má za to, že ubytovaný od uzavřené smlouvy odstoupil ve
smyslu ustanovení těchto VOP, pokud nebude ubytovatelem ubytovanému písemně
sděleno jinak. Pokud ubytovatel i v případě pozdní úhrady cen služeb ze strany
ubytovaného bude pokračovat v plnění dle uzavřené smlouvy, sdělí tuto skutečnost
písemně ubytovanému, přičemž v takovém případě se uzavřená smlouva neruší.
2. Ubytovaný je oprávněn sjednanou cenu či zálohu uhradit těmito způsoby:
· Bezhotovostním převodem na účet ubytovatele
· Doplatek ceny může být uhrazen při příjezdu v hotovosti v české měně nebo platební
kartou (VISA, Master Card) na recepci hotelu;
· Přímá platba prostřednictvím platební brány
3. Veškeré platby musí být provedeny ve prospěch ubytovatele bez jakýchkoli srážek, tj.
v plné výši objednaných služeb.
VII. UBYTOVACÍ SLUŽBY
1. Při nástupu na pobyt se ubytovaný v recepci hotelu prokáže občanským průkazem,
pasem nebo jiným průkazem totožnosti a potvrzením pobytu za účelem vyplnění
hotelové přihlášky řádným zapsáním hosta. Po splnění uvedených formalit
recepce hotelu ubytovaného ubytuje a poskytne mu další informace k pobytu.
2. Více informací o ubytování v hotelu najde ubytovaný v Ubytovacím řádu hotelu.
3. Ubytovatel neprovozuje hlídané parkoviště a neodpovídá tak za škodu způsobenou na
dopravních prostředcích a věcech v nich ponechaných, ani za živá zvířata, nebude-li
písemně ubytovatelem prohlášené, že takové věci či zvířata převzal do své úschovy.
VIII. UKONČENÍ SMLOUVY, STORNOVACÍ POPLATKY
1. Ubytovaný má právo uzavřenou smlouvu kdykoliv písemně vypovědět bez výpovědní
doby, a to bez uvedení důvodu za níže uvedených podmínek. Za výpověď smlouvy bez
uvedení důvodu se považuje rovněž skutečnost, že se ubytovaný na základě závazné
objednávky nedostaví k čerpání služby.
2. Ubytovaný je při výpovědi smlouvy bez výpovědní doby povinen uhradit ubytovateli
storno poplatek (tj. cenu za poskytnuté plnění – učinění rezervace a vše s tím související),
vypoví-li ubytovaný uzavřenou smlouvu za těchto podmínek:
Individuální host a skupiny do 10-ti osob:
· Zrušení zdarma 30 dní před příjezdem
· 30 % z ceny rezervace při zrušení pobytu méně než 30 dní před příjezdem
o (pro rezervace s příjezdem od 14. 6. 2024 do 31. 12. 2031 )
· 70 % z ceny rezervace při zrušení pobytu méně než 10 dní před příjezdem
o (pro rezervace s příjezdem od 14. 6. 2024 do 31. 12. 2031 )
· 100 % z ceny rezervace při zrušení pobytu méně než 7 dní před příjezdem
o (pro rezervace s příjezdem od 14. 6. 2024 do 31. 1. 2031 )
Skupinová rezervace 10 osob a více:
· Zrušení zdarma 60 dní před příjezdem
· 30 % z ceny rezervace při zrušení pobytu méně než 60 dní před příjezdem
o (pro rezervace s příjezdem od 14. 6. 2024 do 31. 12. 2031 )
· 70 % z ceny rezervace při zrušení pobytu méně než 20 dní před příjezdem
o (pro rezervace s příjezdem od 14. 6. 2024 do 31. 12. 2031 )
· 100 % z ceny rezervace při zrušení pobytu méně než 10 dní před příjezdem
o (pro rezervace s příjezdem od 14. 6. 2024 do 31. 1. 2031 )
Za nevyčerpané objednané služby v průběhu pobytu (ubytování, stravování a další doplňkové
služby) ubytovatel neposkytuje ubytovanému žádnou finanční ani jinou náhradu.
3. V souladu s ustanovením § 1837 písmeno j) OZ ubytovanému jako spotřebiteli
nevzniká právo na odstoupení od smlouvy uzavřené, byla-li smlouva uzavřena
distančním způsobem (prostředky komunikace na dálku) nebo mimo obchodní
prostory ubytovatele. V ostatních případech je ubytovaný oprávněn odstoupit od
smlouvy pouze stanoví-li tak zákon (zejména OZ).
4. Ubytovatel je oprávněn odstoupit od smlouvy nebo vypovědět smlouvu bez výpovědní
doby z těchto důvodů:
· Neuhrazení ceny ubytovaným za služby ve stanoveném termínu;
· Z důvodů na straně ubytovaného či osoby, které má být služby poskytnuta, a to podle
těchto VOP, kterými dojde k záměrnému zmaření smlouvy, např. v případě nedojezdu
či nedodržování podmínek poskytnutí služby, porušování vnitřních předpisů a
ubytovacího řádu hotelu;
· Porušuje-li ubytovaný i přes výstrahu (postačí v ústní formě) hrubě své povinnosti ze
smlouvy nebo dobré mravy;
· Z technických důvodů.
Ve výše uvedených případech nemá ubytovaný nárok na žádnou finanční ani jinou
kompenzaci či na vrácení zaplacené částky, pokud tuto hotelu uhradil, vyjma ukončení
smlouvy ubytovatelem z technických důvodů – v tomto případě bude ubytovanému vrácena
zaplacená záloha.
IX. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Tyto VOP vstupují v platnost dne 01.10.2024.
2. Změny a doplňky těchto VOP mohou být individuálně mezi ubytovatelem a
ubytovaným upraveny výlučně písemnou formou.
3. Ubytovatel si vyhrazuje právo tyto VOP měnit a doplňovat. Případné změny a doplňky
VOP se nebudou vztahovat na již uzavřené smlouvy.
4. Tyto VOP jsou považovány ve smyslu ustanovení § 1751 OZ za součást každé
jednotlivě uzavírané smlouvy a jejich úplné znění publikuje ubytovatel na
internetových stránkách hotelu.
5. V případě rozporu jazykových verzí těchto VOP mají přednost VOP v českém jazyce.
6. Předané osobní údaje ubytovaného uvedené v objednávce pobytu použije ubytovatel
pouze pro uzavíraný smluvní vztah mezi ubytovatelem a ubytovaným.
7. Spotřebitel je oprávněn se se svou stížností obrátit na Českou obchodní inspekci.
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz “
Česká obchodní inspekce je dozorovým orgánem vykonávajícím dohled nad ochranou
spotřebitele, postupující podle zákona č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, ve znění
pozdějších předpisů, a dalších právních předpisů. Internetová stránka České obchodní
inspekce je www.coi.cz.
a) v souladu s ustanovením § 1837 písmeno j) občanského zákoníku ubytovaným hostům jako
spotřebitelům nevzniká právo na odstoupení od smlouvy o ubytování, pokud ubytovatel
poskytuje plnění v určeném termínu.
b) označení členského státu nebo členských států Evropské unie, jejichž právními předpisy se
bude řídit vztah mezi ubytovaným hostem a ubytovatelem založený smlouvou o ubytování:
Česká republika;
c) údaj o jazyku, ve kterém bude ubytovaný host s ubytovatelem jednat za trvání smlouvy o
ubytování a ve kterém poskytne ubytovaným hostům smluvní podmínky a další údaje: český
jazyk;
Platnost těchto podmínek je od 1.10.2024.